Sfaturi cum sa dormi mai bine

4

Un somn bun este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face pentru sanatatea si bunastarea generala. Daca ai probleme cu somnul, probabil ca primesti tot felul de sfaturi diferite despre cum sa remediezi problema. Nu-ti face griji! Am efectuat cercetarea pentru tine si am adunat toate cele mai bune sfaturi pentru un somn mai bun, inclusiv recomandari ale expertilor de la Fundatia Nationala a Somnului si a Scolii de Medicina Harvard.

Daca vrei sa stii cum sa dormi mai bine, citeste mai jos

Relaxeaza-te intr-o cada calda sau dus frumos seara

Pe langa faptul ca te relaxeaza, ulterior corpul tau se va raci, ceea ce te ajuta sa dormi mai bine. Punerea lotiunii va ajuta pielea sa fie hidratata si calda. Ia 400 mg dintr-un supliment de magneziu cu 30 pana la 45 de minute inainte de culcare. Magneziul ajuta la insomnie prin scaderea timpului necesar adormirii. De asemenea, poate creste calitatea si lungimea pe care o dormi. Suplimentele cu magneziu pot fi achizitionate in sectiunea de vitamine din farmacie.

Dormi goala

Potrivit specialistilor in somn de la Cleveland Sleep Clinic, dormitul nud te ajuta sa-ti reglezi temperatura. Obtine o temperatura confortabila folosind paturi sau pilote (cu caldura adecvata), cearsafuri si perne. De preferinta, dormi cu bratele si iesi de sub lenjeria de pat, cu exceptia cazului in care camera este foarte rece.Te simti prea fierbinte? Afla cum sa dormi confortabil intr-o noapte torida . Te simti prea rece? Afla cum sa dormi cand este frig. Pastreaza o patura suplimentara chiar langa pat, in caz ca te racesti noaptea. Nu-ti neglija picioarele – picioarele reci te pot tine treaza! Pe langa toate aceste metode, se enumera inca una destul de eficienta. Sexul este o modalitate foarte buna de a te relaxa si de a avea un somn bun. Daca nu ai un partener stabil, pe site-ul de intalniri SexOral iti poti gasi barbatul viselor tale. Insa daca nu doresti o relatie serioasa, pe site poti gasi si persoana care doar te va ajuta sa te relaxezi. Este un site unde multe femei singure Cluj isi gasesc fericirea, astfel risca si tu si vezi rezultatul.

Dormi in diferite pozitii

Schimbarea pozitiei de dormit poate face o mare diferenta in calitatea somnului. Cand te culci sau daca te trezesti in mijlocul noptii, fa un efort constient de a urma aceste instructiuni pana devine obisnuit: Pastreaza corpul intr-o pozitie unde capul si gatul sunt pastrate aproximativ drepte. Acest lucru ar trebui sa te ajute sa dormi. Evita sa dormi pe burta. Este dificil sa mentii pozitia corecta si este mai probabil sa provoci dureri. Daca doresti sa dormi pe burta, pune perna sub solduri in loc de sub cap.

Foloseste o perna potrivita

Daca este prea subtire, capul tau se va inclina inapoi, ceea ce este inconfortabil. La fel, nu pune pernele astfel incat capul sa fie sprijinit intr-un unghi. Incearca sa asezi o perna intre picioare daca asa te simti confortabil. Acest lucru iti va sustine soldurile si va face aceasta pozitie mai confortabila. Incearca sa asezi o perna sub picioare daca dormi pe spate .

Reduce expunerea la lumina cu o ora sau doua inainte de culcare

Lumina puternica inainte de culcare poate perturba ceasul intern al corpului. Este unul dintre primele indicii ale corpului ca este fie timpul de somn, fie timpul de veghe. Daca casa ta este luminata puternic noaptea tarziu, stinge luminile de care nu ai nevoie. Nu mai viziona televizorul si nu utiliza computerul, tableta sau telefonul cu cel putin 2 ore inainte de culcare. Lumina albastra iti poate afecta negativ somnul prin scaderea eliberarii hormonilor somnului.

Adauga sunete blande

Foloseste un generator de zgomot alb, care genereaza diverse sunete linistitoare – surf, vant, abur – acestea sunt sunete care nu au forma si iti pot ajuta creierul sa se concentreze pe prezent si somn. S-a demonstrat ca zgomotul alb nu numai ca ii ajuta pe oameni sa adoarma mai repede, dar poate si disimula alte zgomote care te pot trezi in timpul noptii. Zgomotul alb sau aparatele de sunet natural sunt adesea minunate. Dar daca nu-ti poti permite unul, un ventilator poate face zgomot linistitor.