6 alimente care te vor ajuta sa previi bolile

68

Desi efectele obiceiurilor noastre alimentare sarace nu sunt imediate, este clar ca dieta noastra ne poate influenta pozitiv sau negativ sanatatea. Acest lucru este confirmat de nutritionistul si dieteticianul, Marcela Chacon, care considera ca adoptarea unei alimentatii echilibrate este vitala pentru prevenirea bolilor, in care consumul de grasimi si zaharuri este moderat si alimentele din toate grupele sunt incluse in cantitati adecvate.

„O dieta care include consumul zilnic de fructe, legume si produse lactate este asociata cu un risc mai scazut de a suferi de boli coronariene si alte boli cronice , de asemenea, ajuta la reducerea semnificativa a tensiunii arteriale la persoanele cu hipertensiune arteriala”.

Si desi este adevarat ca majoritatea problemelor de sanatate apar odata cu varsta, vedem tot mai multi tineri care sufera de boli digestive, obezitate si alte probleme derivate dintr-o alimentatie necorespunzatoare.

Expertul in nutritie sugereaza consumul acestor 6 tipuri de alimente pentru a preveni bolile viitoare si a le combina cu obiceiuri de viata sanatoase:

1. Lactate cu continut scazut de grasimi

Lactatele sunt o sursa de proteine ​​de inalta calitate care ajuta la intarirea oaselor, la prevenirea osteoporozei mai tarziu in viata si la mentinerea nivelului de zahar din sange. Acestea au, de asemenea, un continut ridicat de calciu si vitamina D. „Calciul alimentar , pe langa beneficiile sale pentru sanatatea oaselor si a dintilor, a fost legat si de prevenirea si tratarea obezitatii ”, adauga Marcela.

2. Nuci (nuci, migdale, fistic…)

Nucile furnizeaza o cantitate mare de grasimi bune care ajuta la prevenirea bolilor de inima. De asemenea, sunt bogate in proteine, fibre si vitamina E. Puteti sa le consumati ca gustari in timpul zilei pentru a va calma foamea, dar aveti grija sa nu exagerati deoarece contin foarte multe calorii.

3. Ulei de masline

Ca si nucile, uleiul de masline contine grasimi bune, adica grasimi mononesaturate care ajuta la combaterea bolilor de inima, precum si antioxidanti care ii confera un efect antiinflamator. O varianta buna este sa o consumi in salate si paste. Portia ideala este de 4 pana la 5 linguri pe zi.

4. Alimente cu probiotice (iaurt, chefir, varza murata, miso…)

„Probioticele sunt bacterii, al caror consum regulat ajuta la intarirea sistemului imunitar si contribuie la prevenirea constipatiei” , spune Marcela. Sursele naturale de probiotice, precum iaurtul,  permit organismului nostru sa absoarba vitaminele si mineralele, sa aiba grija de flora intestinala, sa mareasca energia si sa imbunatateasca sanatatea pielii.

5. Fructe si legume (varza, spanac, salata verde, broccoli…)

Consumul regulat de fructe si legume ofera vitamine si minerale, acid folic, fier, magneziu, antioxidanti si alte proprietati necesare bunei functionari a organismului. Sunt ideale pentru prevenirea bolilor digestive si ajuta la ingrijirea metabolismului.

6. Ghimbir

Ghimbirul a fost folosit de mii de ani pentru a combate virusul gripal si ca un puternic antiinflamator. Este creditat cu capacitatea de a ameliora greata, motiv pentru care este recomandat femeilor insarcinate si este bine cunoscut faptul ca ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la combaterea infectiilor sistemului imunitar.

Articolul precedentMai multi parteneri si beneficiile monogamiei
Articolul următorBeneficiile ceaiului Chai pentru sanatate, este folosit pentru a pierde in greutate?